طراحی قالب وردپرس با آرتاباز

بیش از 0 پروژه طراحی وب سایت و 0٪ رضایت مشتریان فقط کافیست نمونه کارها را مشاهده کنید.

اعمال شروط مختلف در حالت پیش نمایش نوشته ها

اگر شما هم به مانند خیلی از کاربران دیگر از وردپرس کاران معمولی باشید که به صورت مرتب و متناوب  به انتشار پست می پردازند حتماً با حالت پیش نمایش پست آشنایی داشته و نیازی به معرفی این بخش برای شما نیست. به طور کلی ما اغلب از حالت پیش نمایش برای بررسی وضعیت پستی که در حال نوشتن آن هستیم استفاده می کنیم تا درک دقیقی قبل از انتشار نهایی آن پیدا کرده و در صورت نیاز اصلاحات مورد نظر خود را در آن ایجاد کنیم.

اما آیا تا به حال می دانستید میزان بهره وری ای که می توان در این حالت کسب کرد بیشتر از این حرف هاست؟ خب با ما همراه باشید تا شما را با نکات کاربردی احتمالاً جدیدی در این زمینه آشنا کنیم.

.

مدیریت محتوای وردپرس در حالت پیش نمایش

.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس از یک برچسب(tag) با نام is_preview برخوردار است که آزادی عمل بیشتری را به کاربر در اضافه و یا حذف کردن محتویات و کدهایی می دهد که در وضعیت پیش نمایش قرار گرفته اند.

شما می توانید اعلانات را نمایش داده و یا حتی محتواهای خاصی که مدنظرتان نیست را با استفاده از تکه کدهای که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت مخفی کنید.

نمایش اعلانات در حالت پیش نمایش :

یک مثال برای یک برنامه واقعی در مورد تگ is_preview، نمایش یک اعلان خواهد بود.
با استفاده از تگ is_preview ما می توانیم چیزهایی به مانند زیر را در فایل header.php متعلق به قالب وردپرس قرار دهیم :

1.<?php if(is_preview() ) : ?>
2.<div class="alert alert-info">
3.<strong>Note:</strong> You are previewing this post. This post has not yet been published.
4.</div>
5.<?php endif; ?>

کد بالا تنها زمانی نمایش داده خواهد شد که در حالت پیش نمایش قرار داشته باشیم. حال برای تکمیل آن مقداری کد CSS به آن اضافه کنید تا به مانند تصویر زیر شیک به نظر برسد.

.

پیش نمایش در وردپرس

.

 

مخفی کردن تبلیغات و آنالیزها در حالت پیش نمایش :

مورد دیگر که قصد داریم به آن بپردازیم راجع به کدهای تحلیلی و تبلیغاتی خواهد بود. اگر شما از ابزارهای AdSense و Google Analytics استفاده می کنید، می توانید آنها را در حالت پیش نمایش مخفی کنید. این کار موجب می شود محیط کاری وردپرس در حالت پیش نمایش دلچسبتر به نظر رسیده و درصد کلیک های تصادفی روی تبلیغاتتان را کاهش دهد.
با این کار تبلیغ کنندگان می توانند درصد واقعی تری از کلیک های انجام شده روی لینک های تبلیغاتیشان را ببینند.

برای مخفی کردن تبلیغات می توانید از نمونه کد زیر استفاده کنید :

 

1.<?php if(!is_preview()) : ?>
2.// Ads Code
3.<?php endif; ?>

علامت !(نقیض یا تعجب) که قبل از تگ is_preview در مثال بالا آمده است سبب منفی شدن شرط می شود در نتیجه با این حساب، تبلیغات تنها زمانی که در حالت پیش نمایش نباشیم نمایش داده خواهند شد.
برای Google Analytics نیز می توانید از نمونه کد زیر در یکی از دو فایل footer.php یا header.php استفاده کنید.

 

1.<?php if(!is_preview() && !is_admin()) : ?>
2.// Google Analytics Code
3.<?php endif; ?>

 

اگر به کد بالا دقت کنید تگ is_admin نیز در خط اول استفاده شده است. این تگ اضافه سبب خواهد شد تا زمانی که ما به عنوان مدیر لوگین شده ایم نیز، Google Analytics به هنگام پیش نمایش حذف شود.

 

 

ترجمه شده توسط تیم آرتاباز، هادی نجار.

اگر این مطلب را مفید ارزیابی کردید لطفا به اشتراک بگذارید .

ارسال نظر

» دیدگاه تان را فارسی بنویسید ، دیدگاه های انگلیسی و فینگلیش تایید نمی شوند .